In Krabi-Town... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu In Krabi-Town... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu

In Krabi-Town...

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Stefaan

27 Augustus 2007 | Thailand, Krabi

Beste mensen,
Hier ben ik alweer. Dit keer uit noodzaak aangezien we willen nagaan wat het prijsverschil is tussen vliegen vanaf phuket naar bangkok of vliegen vanaf krabi naar phuket. We zijn dus van plan om terug te vliegen naar Bangkok op 4 september. De dag dat Tommie en Muriellie aankomen... ;-d Ten eerste omdat we de lange tocht terug niet meer zien zitten en ten tweede omdat de rit chiang mai dan een dag later volgt en we toch nog iet of wat deftig willen zijn... Dit weten jullie dus bij deze...

Nog even teruggaan in de tijd: koh lanta... We hebben er de tijd van ons leven gehad. Tot nu toe 1 van de leukste dingen die we hebben gedaan. Tijdens onze moterbike trip zijn we nog naar een view point geweest waar het drinken echt afschuwelijk was. De volgende dag moesten we al vroeg op om de dagtrip naar de 4 eilanden te gaan doen. Om 7.30 uur ging de wekker af en eerlijk waar dat was echt veel te vroeg! We zijn dat niet meer gewoon. We slapen dan ook bijna iedere dag tot 10 uur of later. Dat belooft voor 2 oktober. We werden die dag met een busje opgehaald. 2 nederlanders van ons guesthouse gingen ook mee en daar hadden we dan ook een leuke babbel mee. Voor 750 baht dachten we in een mooie boot te zitten, zoals vorig jaar op koh phi phi, maar niks was minder waar... Een houten vervallen bootje waar je poep van ging pijn doen. Na een uurtje varen en een stijve kont kwamen we bij het eerste coraal aan waar we konden snorkelen. Zoveel vissen... niet normaal en vooral ook al erg grote vissen. De 2de stopplaats was iets minder mooi maar wel erg aangenaam. Het water was er zo zout dat we gewoon bleven drijven. De volgende stopplaats was een grot onder water. Ik had wat schrik maar we kregen allen een reddingsvest. Dan mochten we in de grot gaan, tis te zeggen zwemmen en plots werd het pikkedonker... 1 man had een pilamp en maar goed ook want zonder zag je echt niks. Na even zwemmen zag je echter weer het daglicht en zo kwam je uit op een strandje midden in een rots. Dat strandje is dus enkel te bereiken via die grot. Zeer bijzonder en ongelooflijk mooi. Een ervaring rijker die we nooit meer gaan vergeten. De laatste stopplaats die dag was een prachtig strand waar heel veel schelpen lagen. Mama je kan het al raden, ik heb er weer een boeltje verzameld. Maar opnieuw erg mooie. Ik heb weer zo ene zoals ik het eerste jaar in Thailand heb gevonden. (Stom als ik was had ik die vannacht in ons guesthouse laten buiten liggen en hadden ze die gepiekt! Stefaan heeft ze echter als een ware held voor mij terug gevorderd.) Gisterenavond waren we stikkapot. Hierdoor deden we eerst een avonddutje om daarna nog even aan het strand te vertoeven. Die avond was het ook volle maan en het zicht was echt prachtig. Er was een mooie glans op de zee en heel wat sterren. Echt om jaloers van te worden hoor! Die avond hebben we ook gezellig doorgebracht met de Nederlanders van onze dagtrip. Blijkt dat wij in Belgie geluk hebben met het kopen van huizen. Met een 320000 euro kunnen zij een appartementje kopen en eventueel een huisje als je zeer op de boerenbuiten gaat. Een gezellige avond.

Deze morgen werden we veel te vroeg gewekt. Om 7 uur de freaks! Was helemaal niet nodig want wij vertrokken maar om 12 uur. Nog even geslapen en dan van Koh Lanta vertrokken richting Krabi met een stom minibusje waar geen airco was en je poep opnieuw pijn ging doen. Rond 3 uur zijn we in krabi-town toegekomen.
We gaan niet naar het strand maar blijven in dit vuile lelijke stadje om morgen de tiger cave tempel te bezoeken. Dit zou een van de beste tempels in zuid-thailand zijn. Om helemaal boven te raken moet je meer dan 1000 treden doen... We zullen onze voetjes maar al insmeren haha. Overmorgen vertrekken we dan richting Koh Phi Phi. Daar zullen we waarschijnlijk gaan duiken als de financien het toelaten.

Nog enkele weetjes:
- Stefaan is ondertussen genezen. Joepie!
- Ik vond het erg jammer Koh Lanta te verlaten. Het zal lang duren tegen dat ik hier ooit terug kan keren...
- Ik ben vermagerd. Joepie! In bikini zie ik er al heel wat beter uit! Haha
- Ik kies hier altijd het foute eten. Al heel vaak heb ik het aan de kant moeten schuiven omdat het eigenlijk niet zo lekker was en soms zelfs echt niet te wreten was...
- Hilde we denken aan u en wensen je ongelooflijk veel beterschap en sterkte!
- Muriel en Tom hebben jullie al genoeg saunas genomen? Het is hier vaak braden! We nemen nog contact met jullie op over hoe we gaan afspreken in Bangkok en wat jullie voor ons moeten meebrengen. :-P
- We hebben gisteren aardappelen gegeten en echt we waren slecht van te veel te eten. Zo een goeie patat dat missen Stefaan en ik wel. AMAAI
- We missen jullie!
- We vonden het super om te horen dat Leterme ontslag heeft genomen. Haha. We waren er gisteren nog over bezig dat dat niet meer lang kon duren! Twas gelijk telepathie.

Fotos volgen later wel eens.
Vele groetjes

• 27 Augustus 2007 - 18:51

Ma En Pa:

Wij missen jullie ook !
    Wij hadden voorgesteld aan Stefaan om jullie rugzzakken op te vullen tot aan het maximum gewicht, haha
    Hopelijk is Stefaan niet vermagerd, en al wat gekleurd? Stuur dan de zon maar richting België.
    Wij hebben ook nog wat plaats voor mooie schelpen!
    Dikke knuffels

• 27 Augustus 2007 - 18:53

Ma En Pa:

Bericht was mislukt, en nu heb ik vergeten vermelden met wat we de rugzakken gingen opvullen. Het waren natuurlijk aardappelen!

• 28 Augustus 2007 - 12:12

Zus:

ik begin echt jaloers te worden hoor.
    Geniet er van en ik heb eindelijk een mailtje gestuurd.
    Groetjes