Heel wat te vertellen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu Heel wat te vertellen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu

Heel wat te vertellen...

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Stefaan

25 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Hieperdehiep hier zijn we weer. Ondertussen hebben we al heel wat meegemaakt en eerlijk waar ik weet niet waar te beginnen. We zitten zoals jullie kunnen zien op koh Lanta maar daarvoor hebben we nog heel wat gedaan dus een korte review. In Bangkok hebben we eigenlijk de laatste drie dagen vooral genoten van het zwembad. Het zalig niets doen was voor zieke Stefaan en vermoeide Lies echt deugddoend. Af en toe hebben we nog een tempeltje bezocht en daar zaten echt pareltje bij. We hebben o.a. een viering kunnen bijwonen en dat was erg speciaal. We maakten ook iets geks mee. Op een bepaald moment kwamen we een museum tegen. Museum of jade... Ik weet niet als jullie weten waarvoor jade staat maar wij dachten dat het een kunsttentoonstelling zou zijn. Wij naar binnen. De lichten sprongen daar aan en heel wat thaise vrouwtjes stonden recht. Bleek het een juwelenwinkel te zijn... Wij niet op ons gemak. Rap ff gevraagd of er inderdaad een museum was. Rap ff gekeken en dan super rap naar buiten geslopen.

Dinsdag 21/08 spraken we ook af met Inge (van mijn klas geweest) en haar maatje die haar vergezelde op reis, Koen. Zij hadden nog een oude schoolkameraad Evelien tegengekomen zodat we met een groepje Belgen zaten. Een leuke avond waar we bijzonder van genoten hebben. Stefaan was ondertussen al heel wat beter maar toch ben ik verpleegster moeten blijven verder spelen. Op 22/08 konden we niet anders dan naar de dokter te gaan want Stefaan had nu wel geen darmproblemen niet meer maar wel oorproblemen. Diagnose een infectie. De dokter, die beter Engels kon dan Stefaan, schreef druppeltjes voor en ondertussen is het bijna over. Hij mag wel niet veel zwemmen maar binnen een dag of 2 normaal weer wel. Die dag vertrokken we ook om half 6 in de avond richting Koh Lanta. Eerste de bus op richting Krabi. Opvallend was dat er tegenwoordig heel wat controleposten zijn van het leger en de politie. Vorig jaar was dit nog niet zo maar dat komt waarschijnlijk door heel dat gedoe met die premier. Van de premier gesproken, sinds hij daar manchester city heeft gekocht is er een enorme voetbalgekte in Thailand ontstaan... ook nieuw. Affain om 09.30 de volgende morgen kwamen we in Krabi aan. Pas om 11 uur konden we vertrekken richting Koh Lanta. Uiteindelijk waren we op bestemming rond een uur of 3. Dit betekent dat we ongeveer 22 uur gereisd hebben. Ik moet toegeven deze reis was lastiger dan Brussel Bangkok. Die avond hebben we dan ook geknord dat het niet normaal was. Gisteren kozen we dan voor een dagje lekker braden... Hierdoor ben ik ondertussen een landkaart geworden van rood, bruin, wit en lichter bruin op de vervelde plaatsen. Ik ben dus weer verbrand. Heel stom hoor. Zo op de plaatsen dat ik niet had ingesmeerd of niet goed. Zoals mijn bips... Pijnlijk. Maar voor de rest heb ik een lekker bruin kleurtje. Deze nacht heeft het dan weer ongelooflijk hard geonweerd en geregend. Dat hebben wij zelfs in Belgie nog nooit meegemaakt. Er staat heel wat onder water en er was ook heel wat vuil aan het strand aangespoeld. Ondertussen is het toch alweer superwarm weer. We hebben de moterbike genomen op zoek naar internet en dat hebben we na lang zoeken ook gevonden. We gaan straks ook wat boodschappen doen want bij ons is er echt niets. Waarschijnlijk wagen we ons dan ook nog aan een duik in de zee. Lekker rustig dus vandaag. Morgen doen we een boottrip naar 4 eilanden. Ik vermoed dat dit prachtige plaatjes zal opleveren. Overmorgen vertrekken we richting Krabi. Daar gaan we even blijven om dan snel naar Koh Phi Phi te gaan waar we ons duikbrevet even gaan opfrissen en onder water zullen gaan...

Ik heb ook nog wat fotokes op internet gezet. Opnieuw staan ze niet in de goede richting maar daarvoor gaan de computers hier echt wel te traag. Draai jullie hoofd dus maar. Fotos zijn te vinden op http://nijn1985.spaces.live.com/

Tot binnenkort

• 25 Augustus 2007 - 11:22

Nog 10 Dagen :):):

ttttttttieeeeeeeeeennnnnn, kben hier onnozel ant komen, foto's zijn prachtig, verhaaltjes zijn leuk:) 't moet daar gelijk toch plezant zijn :) hier is er quasi niks gebeurd, de gewone normale dingen. 'k loop beteke rond bij iwein en lieve en bij olivier en heidi en muurtje en da ist zowa. Oeh ma ben wel één ding vergeten, ik heb één poging achter de rug om spaghetti kastart te maken, 'k moe zeggen dat da echt wel spectaculair was, ge moet ze ma is kome proeven eh :p Kijk echt uit om jullie rap te vergezellen, tot gauw!!!!!

Jullie dierbaarste maatje,

Tompje

• 26 Augustus 2007 - 18:52

Ma En Pa:

Deze foto's zijn prachtig,wij kunnen er slechts bij wegdromen. Profiteer er maar van om zoveel mogelijk te zien. Wij kijken al uit naar de foto's van jullie boottocht, want ik denk dat die inderdaad mooie plaatjes zal opleveren.
    Voorzichtig bij het duiken.
    Tot later