Het noorden... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu Het noorden... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu

Het noorden...

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Stefaan

20 Augustus 2006 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren, zaterdag, naar de weekend market gegaan nadat we eerst een trip naar Chiang Mai boekten omdat stefaan zijn bagage er nu echt is. Weekend market was leuk maar druk en veel volk. (We zijn niet anders gewoon) We namen de gewone bus en die chauffeurs zijn toch niet goed bij hun hoofd, nu ja net zoals alle anderen want hier kennen ze geen verkeersregels...

Daarna nog ff rond gehangen op Koh San Road en dan op de bus richting Chiang Mai. De bustrip was eum laat ons zeggen verschrikkelijk en nog veel meer. De airco lekte net boven ons hoofd, er zat een gat in de bus waardoor dat enorm trok, het toilet stonk de hele rit ongelooflijk hard zodat je er bijna slecht van werd en tjah de buschauffeur die wist precies niet goed wat te doen. Hij raakte de bergen bijna niet op en toen hij er af ging begonnen zijn remmen enorm hard te stinken. Nu ja zonder al te veel slaap hier uiteindelijk aangekomen om half 7 ofzo en naar een guesthouse gebracht waar we nu dan ook verblijven.

Op de bus zaten 2 Belgen, Ruth en Stijn, en 2 Duitsers, Frederiek en Daniel en die zijn hier nu ook. Vandaag hebben we samen met hen de dag doorgebracht. Leuk om in aangenaam gezelschap te zijn!!!!

Deze morgen na een korte opfrissing vertrokken richting een berg waar een wat staat. Wat doi. De rit ernaar was voor mij zeer hels en 5 minuten langer in dat busje en ik had moeten overgeven. Na 300 treden te beklimmen konden we dan eindelijk de tempel bezoeken en ja hoor best mooi! In de terugrit naar Chiang mai heb ik mij vooraan geplaatst en gelukkig werd ik niet opnieuw misselijk. Eens aangekomen daar naar een koffiehuis gegaan en daar zeer lekker gegeten maar wel zeer overdadig om daarna naar de sunday market te trekken die best groot en gezellig is. Daar enkele kleine dingetjes gekocht maar niet veel hoor aangezien Stefaan en ik het niet zien zitten om te sleuren met al die dingen, dus dat wordt op het laatst van onze reis nog veel reizen.

Vanavond volledig uitgeput hier toegekomen en de zak klaar gemaakt voor onze trekking. Morgen is het zo ver en gelijk ik hier nu aan het typen ben, ben ik een wrak. Ik kom meer moe naar huis dan ik vertrokken ben... maar ik heb het er voor over.

Ik denk niet dat we heel lang in het noorden zullen blijven. Het is wel mooi en goedkoop maar ik was hier al eens en rusten op het strand klinkt echt aanlokkelijk.... Later hoor je wel meer van ons. Snel ook terug fotokes op mijn space.

Bedankt voor alle leuke mailtjes en reacties hier. Is leuk om te horen want ook al zijn we op reis je denkt toch altijd aan de mensen thuis hoor!!!

Vele groetjes
Lies en Stefaan

  • 20 Augustus 2006 - 16:31

    Bob:

    hi,
    leuk om te horen dat alles daar in orde is gekomen met de bagage en zo. ik zou zeggen geniet van de reis. en inderdaad, de bussen daar in Thailand zijn nie echt evident en comfortabel.
    binnen enkele dagen ben je dus ook aan de zee. tis echt wel de moeite daar. sneeuwwitte stranden, blauwe hemel, stralende zon... een echt paradijs, dan nog een massage op het strand...
    geniet nog van het noorden en van de jungle.
    Grtz
    Bob

  • 20 Augustus 2006 - 18:33

    Stijn:

    Klinkt echt wel als een enorm avontuurlijk reisje, chapeau dat jullie dit kunnen, zou niets voor mij zijn ;) Blijft interessant om lezen hoe jullie van dag tot dag leven daar, nog veel plezier gewenst! En succes in de jungle!

  • 20 Augustus 2006 - 19:19

    Ma En Pa:

    goeie reis in de jungle en wwees voorzichtig van de grote beesten.
    tot later.
    ma en pa en flappy

  • 21 Augustus 2006 - 13:27

    Ellen W:

    hihi, wel grappig, ik heb deze wat ook bezocht :-) best mooi hé!
    ik kreeg er wel zo'n oranje sjaalje om. ik was vergeten een t-shirt met lange mouwen mee te nemen. al een idee op welk strand jullie je luie krent te rusten zullen leggen?

  • 21 Augustus 2006 - 14:24

    Peter, Carine En Sara:

    Als het wat kouder is bij jullie, troost jullie met de gedachte dat het hier aan t stortregenen is.
    Nog veel plezier !!!

  • 22 Augustus 2006 - 08:46

    Zus:

    Yow yow yow,

    het lijkt me daar een leuke bedoening! Dat met die tijgers, daar ben ik echt jaloers op. Dat moet de max geweest zijn. Hiet gaat alles zijn gewone gangetje. Amuseer jullie in de jungle en tot binnenkort.
    Doei
    je zus

  • 22 Augustus 2006 - 15:15

    Wim De Graef:

    hallo jullie tweetjes
    zo te zien is het er o.k.
    Er zitten daar zelf brave beestjes....
    grtz wim DG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies en Stefaan

Wij gaan terug naar Thailand! Lies gaat reeds voor de derde keer, Stefaan voor de tweede keer. We zullen er bijna twee maanden vertoeven en er vooral van alles uitspoken... Wat? Dat lees je hier... Dikke zoen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 30551

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: