Open Water Course - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu Open Water Course - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu

Open Water Course

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Stefaan

28 Augustus 2006 | Thailand, Bangkok

Nog steeds aanwezig op het prachtige eiland Koh Phi Phi. Het is niet meer zo zonnig maar we hebben ondanks het gebrek aan zon al een aardig kleurtje aangezien je hier sneller bij bewolking verbrand en bruint dan in de zon. Voor de rest is het weer goed. Ideaal temperatuurtje.

Na ons vorig berichtje besloten we te gaan voor een snorkeltripje hier in de buurt. Heel erg leuk. Heel wat mooie visjes gezien en we zijn ook naar maya bay gegaan. Dat is de baai waar de film THE BEACH is opgenomen. Ik kan je vertellen dat ondanks het feit dat het anders is in de film je je toch kan herkennen maar vooral dat dit een ZEER mooi stukje natuur is... Ik vond het ongelooflijk. Na dat bezoek klom ik terug op de boot, het weer veranderde, de zee werd ruwer en biebiep hier werd zeeziek... Het is hier dan ook wel altijd iets. Wagenziek of zeeziek, ik kon het hier meer tegen in 1 maand dan dat ik het ooit al in mijn hele leven ben tegen gekomen.

Omdat het snorkelen zo leuk was en we die avond ook een leuk duikcentrum tegen kwamen waar ze nederlands spreken besloten we dan ook om hier onze open water course te doen. Het was een goede beslissing zo bleek. We moesten die avond nog wel wat studeren en we zijn tot 1 uur in de nacht bezig geweest. De hel...

Gisteren dan heel wat theorie gezien en voor de eerste keer met dat spul ook onder water aan het strand. Je moest verschillende oefeningen doen en meestal ging dat wel maar je duikbril laten vol lopen met water en dan terug legen was voor mij echt moeilijk. In het begin was ik toch wat angstig en lukte het mij niet zo goed. Logisch ook want als je angstig bent bij het duiken dan gaat het gewoon allemaal veel minder. Vandaag dan onze eerste 2 duiken in open water tot 12 meter diep. Ik denk dat het iets dieper was maar goed. Je merkt eigenlijk geen verschil dat je van 3 naar 12 meter gaat buiten het feit dat je moet klaren. Dat is zorgen dat de druk in je oren enzo gelijk komt aan de druk van het water net zoals op een vliegtuig ofzo. We zagen een of andere haai ik dacht de tijgerhaai of zo iets maar geen gevaarlijke hoor en ook nog een vierkante vis en dan ook nog heel wat mooi koraal en andere vissen. We moesten ook nog oefeningen doen waaronder opnieuw de bril laten vol lopen met water en terug legen en voor mij was het moeilijk maar de laatste keer vandaag ging het in een keer dus goed. Walter onze duikinstructeur laat het mij morgen nog is doen... Dju toch.

Deze avond ons theoretisch examen gemaakt en van de 50 vragen had ik er 6 mis wat betekent dat ik GESLAAGD ben. Morgen nog 2 duiken tot 18 meter diep en dan krijgen we ons brevet en mogen we overal ter wereld tot 18 meter diep gaan duiken. :d
YAHOOOO

we hebben ook de engelsen terug ontmoet en gisteren er samen mee gegeten maar aangezijn wij nog moesten studeren is het daar wel bij gebleven. Nu we zien ze sowieso terug op de full moon maar waarschijnlijk daarvoor niet meer aangezien zij naar ko tao gaan om te duiken. (Slechte beslissing trouwens)

We weten nog niet wat we hierna zullen doen. Er is slecht weer op komst dus mss trekken we naar andere oorden, misschien ook niet. Dat moeten we ergens tussendoor nog is beslissen. Tot later. Geniet van de regen in dat Belgenlandje. hihi

Bedankt aan alle mensen voor de leuke mailtjes of berichtjes. Echt aardig.

Doeiie

  • 28 Augustus 2006 - 17:40

    Ma En Pa:

    geniet ervan want jullie zitten reeds in de helft.hier is alles ok en zo te zien bij jullie ook
    groetjes

  • 30 Augustus 2006 - 06:06

    Julie:

    Hoi hoi, het klinkt inderdaad wel fantastisch. Maar dat van die vierkante vis moet je later toch nog eens uitleggen ;)
    K zou zo zeggen: geniet er nog met volle teugen van en laat eens iets van je horen e als je terug in het (inderdaad regenachtige) belgenlandje bent!!!

    big hug and kiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lies en Stefaan

Wij gaan terug naar Thailand! Lies gaat reeds voor de derde keer, Stefaan voor de tweede keer. We zullen er bijna twee maanden vertoeven en er vooral van alles uitspoken... Wat? Dat lees je hier... Dikke zoen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 30541

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: