Van Chiang Mai richting Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu Van Chiang Mai richting Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu

Van Chiang Mai richting Koh Phi Phi

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Stefaan

25 Augustus 2006 | Thailand, Bangkok

Woensdag met een super de luxe bus richting Bangkok vertrokken. De rit was lang en pijnlijk aan de poep maar rond 5 uur aangekomen in Bangkok. Daarna gewacht tot er een reisbureau open ging en zo gekeken wat de mogelijkheden waren om richting Krabi te komen. Uiteindelijk een busticket geboekt en die avond konden we nog vertrekken. Dat betekent dat we meer dan 1400 km hebben gereisd op 48 uur...

Om de tijd te doden besloten we China Town in Bangkok te bezoeken maar wat we niet voor mogelijk hielden, gebeurde toch. We liepen verloren. Na 1 uur en 30 minuten zweten en puffen besloten we terug te keren naar de Koh San Road en daar wat te rusten enzo.

De busrit naar Krabi was minder. De zitplaatsen waren meer op maat van Thaien gemaakt en ik heb ongelooflijk veel pijn gehad in ieder spiertje dat aan mijn lichaam zit. Affain uiteindelijk goed en wel aangekomen en besloten onmiddelijk naar Koh Phi Phi te gaan en het was de goede beslissing... Oh my god wat is het hier MOOI.... Het is net uit een film... Ongelooflijk.

Deze middag hebben we een kleine wandeltocht gedaan over het strand en rotsen enzo om dan in de zee te belanden, zalig te zwemmen, schelpjes te zoeken, bakken in de zon want die is hier lekker aanwezig, slaapje te doen...

Prachtig prachtig prachtig...

Deze avond wat rond gehangen hier en wat informatie genomen i.v.m. het leren duiken. Het is hier iets duurder maar het lijkt ons misschien wel aantrekkelijker aangezien het hier zalig weer is, je alles op drie dagen leert waardoor we een dag uitsparen en we hier misschien wel echte haaien kunnen zien. Het budget is echter een probleem dus dat moeten we nog even uitdokteren.

Morgen gaan we een snorkeltrip doen en vooral genieten van het prachtige weer en het zalige leven.

Fotokes komen er hopelijk snel aan. Ik plaats hier de link wel.
Weetjes
* Het is hier mooi weer
* Affectie mag je in het openbaar eingelijk niet tonen
* Je mag niet wijzen naar Boeddha
* Er lopen hier heel veel ladyboys rond
* Het leven in het zuiden is duurder dan in het noorden
* Thailand is mooi
* Het land van de glimlach
* Wij zijn gelukkig
* Een maand is veel te kort om dit land te verkennen
* Het zeewater is hier zalig warm en je blijft bijna volledig drijven want het is dan ook zeer zoutig
* Lies staat vol van de beten *suprise suprise suprise*
* Genieten van het leven is zalig
* Lekkere temperaturen
--------------------------------------------

Opnieuw laat ik jullie nu maar weer. We gaan straks is goed bekijken hoeveel tijd we hier nog hebben en wat we nog allemaal zeker willen doen. De Engelsen die we leerden kennen komen morgen aan in Krabi dus misschien zien we die binnenkort al voor de full moon party...

Hopelijk gaat alles thuis ook goed. Bedankt voor alle leuke reacties en mailtjes. Het is altijd leuk om van jullie te horen.

Tot snel
Dikke kus
Zoals beloofd fotokes terug te vinden op http://nijn1985.spaces.live.com/

Nog een weetje
Af en toe spelen ze hier het volkslied af en dan stoppen de Thaise mensen met alles wat ze bezig zijn en staan ze gewoon stil op straat...

Groetjes

• 25 Augustus 2006 - 14:46

Cosmo:

Hela, 2 troetelbeerkes daar in het land van de lach, amuseer jullie maar, we zullen wij wel ploeteren in die stomme regen...dikke knuf van cosmo en angèle en de toekomstige baby
    dada xxx

• 25 Augustus 2006 - 14:49

Lies En Stefaan:

Ploeteren jullie maar in de regen. Wij lachen in ons binnenste daar enorm mee want hier is het dus zalig... Just perfect... Verzorg jullie goed en de baby!!!

Groetjes

• 25 Augustus 2006 - 14:49

Wilde Hilde:

DE maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaax! zo'n super foto's! tis officieel maat, ik ben jaloers! het ziet er echt prachtig uit! kben heel blij dat jullie je zo goed amuseren!
    zij die blokken groetjes u

dikke kussies
    -xxxxxxxxxxxxxxxx-

• 25 Augustus 2006 - 15:49

Nichtje Sara:

Ik zit al gans de namiddag naar alle mooie foto's op jullie site te kijken, anders doe ik toch niet veel zegt mama.
    Ja ik verveel me een beetje, jullie zeker niet hé?
    Vele groetjes, ook van mama en papa

• 25 Augustus 2006 - 20:13

Anny En Willy:

Heel mooie foto's en naar ik hoor een enorm toffe reis in zonnige oorden. Geniet er nog maar van. Wij zitten hier echt in het regenland.

• 26 Augustus 2006 - 11:22

Bob:

waw, prachtige foto's... ik wil ook terug naar Thailand!!! geniet nog van het prachtige weer daar en van de vakantie.