Back in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu Back in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Stefaan

28 September 2007 | Thailand, Bangkok

Back in Bangkok en dat luidt ook onmiddelijk onze laatste dagen in Thailand in. *Sip gezicht* Eerlijk waar zowel Stefaan als ik zouden liever wat langer zijn gebleven. Maar nu het einde toch in zicht is tel ik toch wat af. Onze dagen kunnen we nu enkel nog vullen met shoppen, eten en massages. De afgelopen dagen hebben we nog in Koh Samet gezeten. Op de weg naar daar ontmoetten we 2 Belgen die op Koh Chang een eigen hotel hebben. We willen zeker ooit nog eens naar daar. (http://www.thebuddhaview.com/Home.html) We hebben vooral heel veel gelachen met deze twee vriendelijke Antwerpenaren. Ja ja, ze bestaan dus echt! Het reizen naar Koh Samet nam een hele dag in beslag ook al liggen de twee eilanden nog geen 200 km uit elkaar. Tegen een uur of zes zaten we in een hotelkamer die uiteindelijk bleek te stinken naar de pest. Stinken door het regenwater die ze daar voor alles gebruiken alsook voor de was. Op Koh Samet is dat dus blijkbaar geen goed idee. Na een slapeloze nacht door te veel lawaai en te veel stank besloten we op zoek te gaan naar een ander kamertje. Dat vonden we ook snel. Een mooi, roos, niet stinkende kamer.

We huurden een brommer die snel bleek niet goed te werken. Riemel rammel en slechte remmen. We konden echter maar aan 20 km per uur rijden aangezien de zandwegen de slechtste waren die we ooit zijn tegen gekomen. Enkele keren gingen we dan ook bijna op onze smiekel maar met twee man kracht (of man en vrouw) konden we steeds de brommer nog recht houden. Koh Samet is erg klein en na een uurtje of twee hadden we het zowat gezien. Door het mindere weer die dag konden we ook niet rekenen op een spectaculaire zonsondergang. We besloten dan maar om een pootje te gaan baden in de fantastische zee (dat wel) met hoge golven. Voor de rest hebben we vooral gezeten, gedronken en naar fire shows gekeken die bijzonder mooi waren. Wegens het slechte weer en het weinige dat er te doen valt op Koh Samet besloten we vrijdag (vandaag dus) reeds naar Bangkok te rijzen.

We zijn nu dus in Bangkok en houden ons vooral bezig met praktische zaken. Zo hebben we al even gecheckt hoeveel we nog mogen kopen. Het gaat om ongeveer 10 kg dus we mogen ons nog is laten gaan. We zijn ook tot de constatatie gekomen dat Stefaan een nieuwe kleerkast zal nodig hebben want hij heeft hier een kleerkast vol gekocht. (En dan zeggen ze dat vrouwen erg zijn he!) Daarnet hebben we ook wat muziek gekocht. Morgen gaan we nog naar de weekend market. Shoppingtime. Zondag gaan we nog even luilekkeren met o.a. een gezichtsbehandeling die op het programma staat. En dan wordt het stilletjes aan tijd om naar huis te keren.

We zullen Thailand missen. Deze reis was fantastisch. We hebben zoveel mooie dingen meegemaakt en gezien. Wat het hoogtepunt is geweest valt nu nog niet echt te zeggen en misschien zullen we er wel nooit eentje kunnen uitkiezen aangezien zoveel dingen super zijn geweest.

Het was mijn laatste grote vakantie, met spijt in het hart maar het is zeker de beste ooit geweest!

• 28 September 2007 - 18:41

Peter En Sara:

Hey daar,

geniet nog van jullie laatste daagjes ze kunnen het jullie toch terug nie meer afpakken twas leuk om alles mee te volgen zodoende hebben we toch een indruk van wat het land te bieden heeft....

alvast een goeie vlucht terug gewenst...

greetz

Peter en Sara

• 28 September 2007 - 18:46

Zus:

geniet er nog van. Ik verlang tot jullie terug zijn.
    Groetjes
    Annelies

• 28 September 2007 - 19:36

Ma En Pa:

geniet nog van jullie laatste uren en alvast een goede vlucht terug,de doos staat op jullie te wachten?????
    Pol in de bbq???ra ra ra

• 28 September 2007 - 20:16

Andere Ma En Pa:

Geniet nog maar even van dit fantastisch land en van de goede temperaturen.
    Er is echter geen plaats meer denken wij voor een extra kleerkast!!!!
    Goede terugvlucht en tot héél binnenkort

• 29 September 2007 - 14:23

Paul Alix:

Hoi,Lies en Stefaan.
    Profiteer er nog maar van,en een plezante terugreis gewenst.
    Groetjes Paul

ps.(er zijn dus inderdaad vriendelijke Antwerpenaren,twee hebben jullie al ontmoet,de overige vijf zie je volgende week)hahahahaha.