Zware dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu Zware dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu

Zware dagen

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Stefaan

09 September 2007 | Thailand, Bangkok

Hoi
Zoals jullie al wisten hebben we de voorbije weken eigenlijk niet veel gedaan en vooral gerust. De rust kwam ten einde toen Tom en Muriel hier toekwamen. Snel vertrokken we naar Chiang Mai en daar ging zoals gepland de 1-daagse door richting het hoge noorden (Chiang Rai). Dat vergde natuurlijk heel veel reistijd. We hebben die dag 600 km afgelegd. De eerste stopplaats was bij een hot spring. Het water daar was bij de 90 graden en dit puur natuurlijk. Ze kookten daar hun eiers in en al. Onze volgende stopplaats werd onderbroken door een remprobleem met de auto. Even hebben we dus vast gezeten in een plaatselijke garage. Door dit tijdverlies gingen we onmiddelijk het middagmaal nuttigen dat overheerlijk was. Daarna reden we richting de Mekong. De river die loopt tussen Thailand, Birma en Laos. Dat betekent dat we inderdaad Birma en Loas gezien hebben. We zetten zelfs voet aan wal op een kleind eilandje van Laos. Daarvoor hadden we een bootje genomen. Het was heel bijzonder en zeker het hoogtepunt van die dag. Het staat allesinds vast dat dit een zeer mooi gebied is dat vraagt om afgereisd te worden. Wie weet wordt dit onze volgende uitstap wel... Op het eilandje kon je heel wat soeveniers kopen. Onder andere whiskey met heel vreemde beestjes in. Dat belooft papa voor als ik thuis kom... Na dit riviertochtje op de 4de langste river ter wereld reden we richting de Karinstam. Je kent ze wel, die lang nekken met hun gouden ringen rond hun nek. Vanaf een jaar of vier a vijf beginnen ze die te dragen en om de vijf jaar ongeveer veranderen ze hem door een nieuwe. In de trotter staat deze plaats als zeer toeristisch maar gelukkig waren wij de enigen die er op dat moment waren. Het voelde een beetje als een zoo van mensen kijken. Heel bevreemdend en ergens riep ons geweten van nee dit kan niet. Fotos maken van mensen... Toch was het bijzonder om deze mensen te zien. Het is alleen jammer dat voor deze bergbevolking geld zo belangrijk is geworden. (Dat vertelde onze gids.) Eens van het geld geproefd kan je ook maar moeilijk terug richting een bestaan zonder geld... Na dit bezoek keerden we terug richting Chiang Mai. Een ritje van ongeveer drie uur. Die avond genoten we nog van lekker Italiaans eten en gingen we vroeg slapen.

Ook de volgende dag was bijzonder zwaar. We moesten al vroeg opstaan om uit te checken aangezien we die avond richting Bangkok vertrokken. Bovendien wouden we die dag nog heel wat bezoeken. We huurden een brommertje en gingen naar Lamphun. 23 km van Chiang Mai. Daar stonden heel wat tempels met 1 hele grote die ik erg mooi vond. Ook het rijden naar Lamphun was erg mooi. Een hele natuurlijke omgeving met prachtige wats er tussen in. Heerlijk, met de bries in je gezicht. Ook in Chiang Mai toerden we nog wat rond en gingen we nog wat tempels bezoeken. Ook een niet toeristische markt (Warrot market) kreeg onze aandacht waar we erg veel leuke dingen hebben gekocht zoals porselein en beeldjes. Die avond aten we nog heerlijk om daarna richting Bangkok te vertrekken. Opnieuw op een veel te koude bus waar ik weeral geen deken had. Toch kon ik de slaap vrij goed vatten.

Deze morgen kwamen we dan om een uur of 6 aan in Bangkok. We gingen op zoek naar een guesthouse. Deze keer is het eentje van 400 bath geworden dat heel rustig gelegen is en warm water heeft. Na even te hebben gerust en ons te hebben opgefrist trokken we naar de weekend market met bus 44. De weekend market was super. Hij was druk. Tom vond de weekend market zeer wijs maar vooral ook zeer leerrijk. Hij kocht namelijk erg mooie tinnen boeddhas (maar die mag je niet invoeren dus hij zal moeten smokkelen haha) en een zwaard. Die boeddhas dat is nog te doen maar dat zwaard, dat wordt toch even puzelen. Ikzelf heb lekker veel gekocht en eigenlijk allemaal voor mezelf. hihi. Wel heb ik hele prachtige kettingen gekocht. Een stuk of 9. Dus mijn mama en zus zullen wel weer zeer gelukkig zijn. Nu ben ik wel veel armer en zal het kopen toch voor enkele dagen stop gezet worden. Maar ik maak mij geen zorgen hierover. Enkel mijn gewicht voor het vliegtuig en de grote van mijn trekrugzak worden misschien nog een probleem maar we zien wel hoe dat loopt... Ik heb nog heel wat wegwerpkleren dus hopelijk komt het zo goed! Affain de weekend market heeft dus veel opgeleverd alsook Chiang Mai. De vermoeidheid viert bij mij ook hoogtijd maar morgen hebben we een iets rustigere dag gepland. Binnenkort trekken we ook naar het zuiden waar we weer met onze luie kont op het strand kunnen gaan zitten. Wordt alvast vervolgd...

Met de fotos heb ik heel wat problemen. Ze op internet krijgen lijkt momenteel onmogelijk maar goed ze zijn er wel en binnenkort kunnen jullie ze wel zien.

Tot de volgende

• 09 September 2007 - 19:53

Lien:

Piepz all :-) Zo te zien beleven jullie daar de tijd van jullie leven!! Geniet maar van elke minuut, want de tijd vliegt spijtig genoeg voorbij. In t Belgiqueske alles zijn zelfde gangetje: regen & koud! Ik vind dat jullie na al die weken toch wel eens een beetje zon mogen doorsturen hoor :)Allé, amuseer jullie nog supppppperveel en denk eens aan mij :D héhé xx kisses!

• 10 September 2007 - 08:47

Ma En Pa:

vandaag maandag is het hier superkoud.Gisteren veel geluk gehad met motortreffen goed weer,de WIM was aanwezig en het was weer supergoed dank zij de energie die papa erin gestoken heeft.Stuur nog wat zon naar ons toe want we kunnen het hier goed gebruiken.Zorg goed voor elkaar en genieten is de boodschap want binnen 3 weken is het voorbij.Nog even ter informatie de weg naar Aalter is een ramp.doei

• 10 September 2007 - 08:56

Peter, Carine , Sara:

Het is hier koud, zeer koud voor september. Gisteren moesten wij naar een uurwerkenbeurs en ze hadden er niet beter op gevonden om het eten in de tuin van een kasteel te doen. Sara en ik hebben superkoud gehad. Sara stelt het goed op school, ze zegt dat ze in een leuke klas zit.
    Stel het daar nog goed en zend aub een beetje zon en warmte nar ons

• 10 September 2007 - 15:44

Andere Ma En Pa:

Zo te horen valt tot nu toe alles goed mee. Laten we hopen dat het met de rest van jullie tijd ook zo is. Profiteer er ten volle van.
    Groetjes

• 11 September 2007 - 12:32

Andy:

Goed te horen dat Tom daar heelhuids is aangekomen en niet het vliegtuig heeft gemist :D Wat dat zwaard betreft, da's natuurlijk nogal groot om te smokkelen waarschijnlijk he :) En het in een grote kartonnen buis steken met zilverpapier rond zal wss ook te veel opvallen :)

Kan hij dat eventueel niet in een doos proberen verzenden naar zen thuisadres?

Mooie foto vanop de boot ook, hopelijk binnenkort meer foto's :) ben benieuwd :)