De eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lies en Stefaan - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Bangkok

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Lies en Stefaan

17 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Hiep hoi
We zijn nu drie dagen in Thailand. Gisteren hadden we een beetje last van een jetlag waardoor we pas om 1 uur in de middag wakker werden als gevolg van die nacht geen oog dicht te doen. Het weer was allesbehalve goed: bakken regen kwamen uit de lucht. Gevolg = weinig tot niks gedaan. We regelden wel een planning van wat we zouden doen alsook tijdens de periode dat Tom en Muriel hier zijn. Vandaag planden we naar dusit zoo en park te gaan. We stonden vroeg op aangezien ik rekende een dag tijd nodig te hebben maar niets was minder waar. Tegen 12 uur hadden we de zoo gezien. Best leuk en aangenaam. Daarna gingen we op zoek naar het park maar wegens blaren bij mij ging dat niet door. Deze middag hebben we dus niets gedaan. Ik heb lekker veel gelezen maar Stefaan vond dat minder. Hij is nog niet in the mood voor lezen. Volgens hem hoort dat bij zon zee en strand. Hij heeft dan maar naar een film gekekeken. Ondertussen staan we beiden vol van de muggenbeten! Dus bericht aan Tom en Muriel: breng product mee tegen de beten want je wordt werkelijk gek van de jeuk. Mijn blaren zijn wat vervelend aangezien ik geen andere schoenen heb maar goed met ontsmetting en doekjes komt het wel terug in orde...

De eerste inkopen zijn ondertussen ook gedaan! Jawel. We komen natuurlijk maar traag op gang maar we zijn hier dan ook nog lekker lang. Morgen gaan we naar de floating market. Dat is een drijvende markt. Benieuwd wat dat gaat geven... We moeten dit wel in combinatie doen met een of andere show in de Rose Garden dus volgens mij wordt dat ofwel doodsaai of gewoon om je plat te leggen... :-) Overmorgen willen we richting Sukothai vertrekken maar omdat er geen toeristenbussen naar toe rijden moeten we nog even uitzoeken hoe alles zit... Benieuwd hoe dat loopt. Vanaf volgende week staat het zuiden op programma tot Tom en Muriel er zijn. 2 lange weken lekker niks doen, duiken, zonnen, snorkelen, niks doen,... :-) Het wordt allicht fantastisch!!!

Nog een gek bericht. We liepen gisteren langs de straten van Bangkok niet ver van Koh San Road. Hielden ze savonds bij een benzinestation een terras. Op zich kan dit nog maar de tafels stonden midden tussen de pompen met daarop kaarsen en je mocht er ook roken. Van veiligheid gesproken... :-)
Ik laat jullie maar. Gegroet en tot binnenkort uit dit tropische maar fantastische land.

• 17 Augustus 2007 - 17:03

Marc Flesch:

Sawadeekrab, gelukzakken daar in het mooie Thailand. De floating markt is iets speciaal, maar niet meer zoals het was. De moterbootjes gaan er te snel door het water, maken veel lawaai, en laten een stinkende stank achter van de uitlaatgassen. Wel veel winkeltjes, maar de meeste kan je alleen maar bezoeken mat de boot.
    De rose garden is niet slecht als je van planten houd, vooral de vele orchideén zijn knap Er is daar eens een wereldcongres geweest over orchideén vandaar.
    De show is ook niet slecht, men ziet daar verschillede dansen, een kickbox gevecht (niet echt) enz...
    Het tripje bovenbesproken heb ik zelf ook al 2 keer gedaan, en volgens mij worden de uitstapjes daar meer foto uitstapjes. Overal waar men komt als toerist word er wel een foto genomen. Op zich niet kwaad natuurlijk, iedereen moet zijn boterham verdienen niet waar.
    Verder veel plezier, ik zal den Doel wel recht houden Stef. doooeeeeiiii.

• 17 Augustus 2007 - 17:03

Zus:

hoi,
    zo te zien gaat het daar allemaal wel goed! fijn zo!
    Ik kan wel geen persoonlijk mailtje sturen. Hoe komt dit?
    Groetjes

• 19 Augustus 2007 - 13:58

Tim Sp:

Dat ziet er al veelbelovend uit!!! Hoop dat het snel beter gaat met de blaren want dat kan wel heel verelend worden, zeker als je een uitstap wilt plannen.
    Ga mij nu wat in mijne zetel placeren want het is zondag en dankzij onze lieve heer is het dan ook rustdag :-)